1:44 pm - sâmbătă, 22 iulie 2017

Unul dintre cei mai mari angajatori la nivelul tarii

Biserica Ortodoxă Română în zilele noastre nu e altceva decât un imperiu corporatist. E suficient de mare încât să aibă mai multe puncte de lucru şi reprezentanţe regionale în toată ţara decât toate lanţurile de magazine de tip market la un loc.

E unul din cei mai mari angajatori la nivel naţional, iar interesul managementului BOR nu e nici unul altul decât bunăstarea şi profitul „companiei”. Religia în sine şi spiritualitatea necesară unui om normal nu reies nici ele din veşnicele clişee folosite ca şi scuze şi argumente de biserică şi reprezentanţii ei.

Lanţul de puncte de-nchinare sunt promovate inclusiv în şcoală, iar fidelitatea clienţilor este în cea mai mare parte de invidiat, aceştia fiind chiar dispuşi să ia arma-n mână pentru a-şi proteja brandul preferat. Lucru convenabil când e nevoie de un şantaj public al statului.

Spre deosebire de alte mari corporaţii naţionale şi multinaţionale, CSR-ul este păstrat la un nivel minim şi ocazionat de diverse cataclisme. Campanii consecvente de CSR se derulează pur dependent de sponsori şi finanţatori externi, fondurile proprii fiind canalizate doar spre afaceri proprii. M-aș aștepta din partea lor să deschidă din sumedenia de fonduri primite măcar un adăpost lângă fiecare a doua biserică pentru cei ce locuiesc în stradă, să contribuie voluntar cu impozitele pe care tot românul le plătește (link mai sus) și să sprijine statul Român care plătește pentru BOR biserici, case parohiale, salarii și cine știe ce alte facturi, măcar pe timp de criză, cu contribuțiile restante la bugetul de stat.

Coca Cola şi McDonnalds, eat your heart out! Biserica Ortodoxă Română e Chuck Norris-ul capitalismului românesc.

Niciun comentariu.

Lasa un raspuns