8:26 pm - marți, 25 septembrie 2018

Trei pasi pentru o mancare constienta

Pasul 1: Reporniti conexiunea alimentara-corp
Totul se refera la obisnuinta de a asculta mesajele din corpul nostru despre mancare. Corpurile noastre sunt construite pentru a ne comunica cand trebuie sa manance si cand au avut destule. Acest proces este la fel ca indiciile pe care trebuie sa le ducem la toaleta. Din nefericire, suntem deconectati de la acest sistem de semnalizare incorporat de toate mesajele pe care le auzim in legatura cu alimentele, mancarea si sanatatea. Este timpul sa reporniti conexiunea noastra alimentara-corp si sa luati un moment pentru a asculta si a avea incredere in corpul nostru in jurul mancarii.

Pasul 2: Conectati-va la toate simturile  atunci cand mancati
Alimentele sunt mai mult decat combustibil. Unul dintre motivele mari pe care le consumam este datorita placerii – aceasta este o parte foarte importanta a mancarii si ar trebui sa fie sarbatorita, nu cenzurata. Cand ne conectam la toate simturile din jurul mancarii, putem maximiza aceasta bucurie. De asemenea, putem obtine o imagine mai buna a lucrurilor despre alimentele care lucreaza pentru noi ca indivizi, cum ar fi textura preferata, ce viziuni sunt atractive pentru dvs. si ce nu este. Viata este prea scurta pentru a manca mancare pe care nu va bucurati si pentru a pierde din placerea mancarii pe care o consumati.

Pasul 3: Fiti constient, dar nu atasati gandurilor alimentare
Este foarte obisnuit ca regulile de hrana si credintele alimentare sa influenteze alegerile noastre alimentare si cum ne simtim despre noi insine (si corpurile noastre) in jurul hranei. Este usor sa stergem cateva scripturi bine uzate pe care le trecem inainte sa mancam. Din pacate, majoritatea acestor ganduri ne impiedica sa ne conectam la corpul nostru in jurul mancarii si, in schimb, sa ne incurajam sa folosim indicii si reguli in afara pentru a ne spune cum sa mancam. Nu vrem sa externalizam relatia noastra cu alimente ca asta.

Celalalt impact nu prea distractiv al gandurilor in jurul mancarii sunt cele bazate pe vina. Gandurile pe care le folosim pentru a ne incanta despre ce si cat de mult mancam. Acestea sunt gandurile care duc la binging, mancatul emotional, poftele alimentare. Din fericire, atentia poate ajuta.

 

Comentariile sunt inchise.