3:58 pm - luni, 21 mai 1038

Piata auto a Romaniei in 2016

Incepand cu izbucnirea crizei din 2008 la nivel global, piata auto atat din Romania cat si din afara a fost afectata si cel putin in tara noastra este in continuu declin, iar deocamdata nu se prezinta solutii satisfacatoare pentru fiecare cetatean, in functie de venitul lui.

Daca inainte o familia avea si 2-3 masini, acum prefera pentru a economisi sa utilizeze o singura masina sau in unele cazuri nici una si opteaza multi pentru transportul in comun.

Se estimeaza ca in 2012 profitul va fi aproape nul iar datorita scaderii la vanzari auto, cifra de afaceri a coborat cu 50% mai multe in 2010 fata de inceputul declinului economic din 2008.

Pe de alta parte multe firme au cazut in insolventa datorita in primul rand intarzierii platilor partenerilor de afaceri, lipsa de lichiditati si problemelor intalnite cu bancile la rambursarea creditelor.

Desi se lanseaza programe pentru a ajuta populatia, cum ar fi programul Rabla, intarzierea lansarii acestuia a afectat piata auto, alaturi de o putere de cumparare redusa si nu in ultima instante, importul foarte ridicat de auto second-hand din strainatate, in special din Germania, la preturi mult mai mici.

Din pacate suntem printre ultimii din Europa in ce priveste puterea de cumparare, pentru ca un roman obisnuit nu isi mai poate cumpara o masina in mai putin de 2 ani, iar ulterior un va cumpara multa benzina, ci va utiliza masina mai mult pentru week-end-uri, vacante, cumparaturi necesare.

Avand in vedere ca industria auto aduce o suma importanta de bani anual la PIB este de la sine inteles ca trebuie gasite solutii pentru redresare si pentru a creste din nou acest sector de activitate al tarii noastre.

Pe langa programul Rabla care inca functioneaza si ajuta romanul de rand sa scape de masinile vechi care vor fi casate, vor trebui adoptate si masuri fiscal ecu scopul de a convinge cetateanul sa cumpere masini cat mai putin poluante.

Toate legislatia in vigoare, in ce priveste reparatiile, producatorii din tara, vor trebui actualizate la nivel european. Multi oameni cred ca nu era normal ca o familie cu un venit mediu sa aiba mai mult de o masina si ca tara era sufocata de autoturisme, prin urmare scaderea puterii de cumparare nu este necesar un lucru rau pentru ca dealerii auto se vor reorienta mai mult spre reparatii. Cat despre taxele care sa platesc la stat, ar trebui sa fie reduce pentru a sprijini populatia in achizitia masinilor din Romania.

Comentariile sunt inchise.