11:41 pm - vineri, 3 iulie 2020

De ce smartphone

Cunosc multe persoane pentru care telefonul nu este decat pentru vorbit la el si pentru care un Nokia 1100 ar fi telefonul ideal, mai cunosc altele a caror gandire s-a schimbat in timp si de la pretentia ca telefoul sa tina mult si sa aiba semnal bun au ajuns acum posesori de  Android sau IOs…

Eu nu vreau sa predic teoria smartphone-ului, pot doar sa spun ca acesta este stilul de telefon de care am nevoie, care imi ofera libertatea necesara, accesul rapid la informatie oriunde m-as afla si de ce nu si un mic mod de a omora timpul atunci cand se lasa cu plictiseala sau asteptari.

O sa va povestesc doua intamplari care imi vin acum in minte referitor la telefonul meu in care am profitat de inteligenta acestuia…

Acum 3 ani ma intorceam dintr-un concediu in Italia si vroiam sa mai zabovesc 2 zile in Austria, dar nu imi rezervasem nici o cazare pentru asta, iar banii erau deja destul de limitati. Am mers pe ideea ca voi gasi la fata locului cazare buna la preturi decente, insa am ajuns seara tarziu in Viena, undeva pe la ora 22,30.

Am setat pe Igo-ul de pe HTC pensiuni si am dat o raita cu masina pe langa ele. Nu stiu ce inteleg cei care au facut IGO prin pensiuni insa trecand pe langa cele trei pe care mi le setasem mi-am dat seama ca daca poposesc la vre-una imi ingrop bugetul destul de mult, asa ca am tras pe dreapta undeva intr-o parcare in oras si am deschis wirelesul al telefon. Era ora 23.30 deja. Am gasit o multitudine de retele wifi printre care si unele nesecurizate. M-am conectat la una din ele si in 5 minute gasisem deja adresa unui hostel care avea camere libere la un pret de 30E pe noapte. Am intodus adresa in IGO si la ora 23.50 imi dadeam bagajele jos din masina in fata hostelului.

Eu cred ca este ceva senzational ca in 20 de minute sa gasesti cazare la preturi bune intr-un oras dintr-o tara straina pe care nu il cunosti si a carui limba nu o vorbesti, iar asta nu o puteam face fara smartphone-ul HTC care il aveam la vremea respectiva.

A doua intamplare s-a petrectut vineri cand veneam de la masuratori cu echipa mea ( topografie daca se intreaba cineva) de undeva dinspre Cetate spre Craiova si cum era ora 17 si nu mancasem nimic toata ziua cineva a sarit cu ideea de a lua o shaworma buna din Craiova.

Am intrat pe google, am cautat sintagma “Cea mai buna shaworma din Craiova” , iar cautarea ne-a dus pe craiovaforum unde era o discutie despre shaworma in care cativa baieti laudau un Fast Food numit Jumbo pe strada Dezrobirii. Igo nu aveam asa ca am zis sa folosesc Google Maps, functia de navigare… In 20 de minute de la intrarea in Craiova ne delectam cu o shaworma de la Jumbo care nu stiu daca e cea mai buna in oras, dar cu siguranta pot spune ca este foarte gustoasa si mare la un pret acceptabil.

Ps: Nu sunt din Craiova…

Vedeti… din cauza asta iubesc smartphone-urile, pentru ca nu inceteaza sa te surprinda si sa te ajute atunci cand ai nevoie, iar eu personla voi milita intotdeauna pentru achizitionarea unui asemenea telefon.