7:39 pm - luni, 21 ianuarie 2019

Companiile de jocuri care detin cele mai mari incasari

Industria jocurilor s-a dezvoltat foarte mult in anii precedenti, ajugand sa produca sume de bani ce ajung la ordinul miliardelor de dolari. Potrivit statisticilor, sumele cresc de la un an la altul foarte mult, ajungand sa produca cu peste 10% mai mult. Cum foarta multa lume se astepta ca in aceasta statistica sa domine clar companiile de jocuri in jocuri cu zombiespecial offline, precum Electronical Arts, Microsoft, Ubisoft sau Activision, se pare ca jocurile online au ocupat pozitiile fruntase in topul incasarilor din anii trecuti.

Probabil ca multi nu s-ar fi asteptat ca acesta sa fie topseller-ul anului 2014, insa aceasta onoare o poarta compania Tencent, care nu este cunoscuta foarte mult la nivel mondial, fiind de provenienta asiatica. Aceasta este detinatoarea studioului Riot si responsabila realizarii jocului League of Legends, care este cel mai jucat MOBA, sau privind generalist, cel mai accesat joc din lume. Potrivit statisticilor realizate de o firma de analiza a pietei pe nume Newzoo, compania Tencent a reusit sa produca anul trecut venituri ce ating suma de 7,2 miliarde de dolari, avand o ascensiune de 37% fata de anul 2013, o diferenta substantiala ce a facut ca jocul sa se dezolve si sa fie cunoscut la nivel mondial.

Potrivit acestor statistici, firma care ocupa locul fruntas in cadrul cresterii procentului veniturilor dintre ani este Google, acesta fiind de aproximativ 90%. In anul 2013, compania a reusit sa incaseze 1,4 miliarde de Euro, aceasta suma ajung in 2014 sa atinga cota de 2,6 miliarde de euro. Singurele companii in cadrul carora balanta a fost de partea anului 2013 sunt Blizzard si Nintendo, si asta din pricina faptului ca lansarile lor nu au fost atat de numeroase in decursul anului 2014, desi acestea ajungeau sa domine piata mondiala in urma cu cativa ani.

Multi analisti din mediul online au afirmat faptul ca in viitori ani, gamingul o sa aiba un impact mai puternic asupra oamenilor decat au avut retele sociale in ultimii ani, iar productiile acestora o sa creasca pe masura ce tehnologia evolueaza, nu stagneaza. Acest lucru se poate observa si din aparitia a numeroase companii de jocuri, atat pentru PC-uri sau console, cat si pentru mobile, jocuri ce trec de ordinul milioanelor de descarcari din magazinele fiecarui sistem de operare. In acest fel, reteaua mobila ar putea sa faca progrese mari in viitori ani, desi nu o sa inlocuiasca metoda fixa de gaming.

Comentariile sunt inchise.