11:05 am - vineri, 28 aprilie 2017

Ce se intampla in scolile din Romania?

Tot în învaţământul românesc, de data aceasta preuniversitar, aflat într-o continuă şi interminabilă reformă, în prea puţine şcoli generale si licee unde există noţiunea de opţional, elevii pot in mod real opta pentru o anume disciplina sau alta, dintr-un pachet dat. În realitate, pentru ei optează profesorii, sefii de catedră si arie curriculară, în conformitate cu numărul de posturi care trebuie asigurate.

Primul pas după terminarea studiilor este alegerea, dacă nu s-a făcut până atunci, a carierei / locului de muncă. Să ne imaginăm un tânăr universitar, hotărât să reuşească în cariera de intelectual public, dăruit cu talent pentru scris şi având o cantitate finită de energie. Bărbat sau femeie, îsi doreşte o carieră. De ce să caute un jurnal non-profesional sau transdisciplinar, când recompensa este nesemnificativă, existând chiar riscuri ? Tinerii universitari care îşi pregătesc cariera sunt preocupaţi de avantajele publicării in jurnalele profesionale de referinţă . Don Marquis spunea ca “publicarea unei cărţi de poezie este ca şi când ai arunca o petală în Marele Canion şi ai astepta ecoul”8.

Intelectualul de astăzi, aflat între cerere şi ofertă, asistă dezorientat la scăderea dramatică a cererii si hotărăşte să ofere…altceva. Intelectuali care altadată prezidau cenacluri de tradiţie au ajuns să modereze talk-show-uri pe teme sportive ( Adrian Paunescu ), în timp ce doar nostalgicii mai visează sâmbată seara ca Teleenciclopedia sa fie cea mai vizionată emisiune. În perioada comunistă, atunci când o urmaream cu deosebit interes, era, pe de o parte, unica opţiune şi, pe de altă parte, faţă de realitatea insipidă, altceva. Astăzi avem un numar imens de altceva-uri, în care nu funcţionează criteriul calitativ.

Niciun comentariu.

Lasa un raspuns