10:58 pm - joi, 25 aprilie 2019

Campaniile publicitare pentru tigari

Dintre industrii nu ştiu să existe vreuna mai încastrat în ceea ce priveşte marketarea produsului decât companiile de tutun. Ce-i drept nu a fost întotdeauna aşa. Prin occident, campaniile pentru mărci de ţigări au fost adesea foarte crative. Citeam zilele trecute în Historia un articol despre una dintre cele mai mişto campanii publicitare din industria tutunului din state şi ţin să v-o povestesc.

În 1929, Lucky Strike şi-a făcut planul de a-şi creşte vânzările prin acapararea unei noi nişe de clientelă: femeile. Femeile însă erau un public aproape ignorat de industrie pe-atunci, reprezentând un procent mic din piaţa masculină. S-au gândit atunci să-şi creeze o piaţă mai importantă şi să acapareze în acelaşi timp egmentul de piaţă.

Un anume Edward L. Bernays, specialistul în promovare al American Tobacco, a venit cu geniala ideea de a lupta împotriva limitărilor morale ale epocii, cu precădere împotriva faptului că femeilor le era interzis să fumeze pe stradă. Laolaltă cu Ruth Hale, o oarecare militantă faimoasă pentru drepturile femeilor, au pus la cale schema de acţiune.

Comentariile sunt inchise.