8:46 pm - marți, 25 septembrie 2018

Beneficiile consumului de mancare constient

Am avut un interes personal pentru atentie pentru o lunga perioada de timp. Am inceput sa-mi predau yoga in dormitorul meu ca adolescent si a crescut cam acolo. Mi-am gasit grija sa fie o abilitate importanta de a promova. De asemenea, am observat in mine si in femeile cu care lucrez ca este un instrument util pentru a ajuta la navigarea tuturor lucrurilor care ne fac sa devenim cele mai bune persoane. Cand am inceput sa lucrez cu femeile in jurul relatiei lor cu hrana, am descoperit ca multe dintre strategiile pe care le folosesc erau bazate pe atentie.

Mancarea inteleapta este pur si simplu in momentul in care mancati. Este vorba despre a observa ce se intampla in interiorul si in afara dvs. Folosind toate simturile pentru a interactiona cu alimentele. Nu doar gustul, ci si mirosul, viziunea si textura. Aceasta include, de asemenea, aderarea la ceea ce corpul vostru va spune despre foame si satisfactie. Acest lucru va ajuta sa recunoasteti cand corpul dumneavoastra are nevoie de combustibil si cand va da semnale ca a ajuns destul.

Gandirea constienta include, de asemenea, constientizarea gandurilor si a sentimentelor in jurul mancarii fara judecata. Atentia ne ajuta sa recunoastem gandurile fara sa ne lipim de ele sau sa ne angajam cu ele. Analogul pe care-mi place sa il folosesc este sa privesti un nor alb pufos care pluteste peste cer. Aceasta poate fi o parte destul de complicata a procesului. Suntem atat de obisnuiti sa interactionam cu alimentele prin gandurile noastre – ce, cand si cat ar trebui sau nu sa mancam. Urmam o lista de reguli de hrana prescrise sau credinte si ne uitam sa ne conectam la corpul nostru.

Pentru mine, acesta este cel mai puternic beneficiu al consumului constient.

Cand ne conectam la corpul nostru in jurul mancarii si mancam cu grija, putem:
– Reduceti consumul emotional
– Cresterea gradului de constientizare a indiciilor fizice in jurul alimentelor – foamea, satisfactia si plinatatea
– Reduceti rolul informatiilor din afara (cum ar fi timpul zilei) asupra consumului nostru de alimente
– Reduceti pofta de alimentatie globala si faptul ca „afara de control” se simte in jurul valorii de alimente

Suna bine, nu? Deci, cum putem deveni mai constienti?

Comentariile sunt inchise.